In de tip van de week verwees ik al naar de voorbereiding voor 2019. Doch 2018 is nog niet ten einde. En in het vierde kwartaal is het belangrijk om de strategieën te identificeren die je kunnen helpen ervoor te zorgen dat je op schema ligt om je verkoopdoelen tegen het einde van het jaar te…

Wanneer je, zoals ik, op de lagere school een opstel moest schrijven met als titel “Wat word ik later” had je waarschijnlijk verkoper nooit gekozen. Je wist waarschijnlijk niet wat je zou moeten doen, en bovenal je kan er geen respect mee verdienen zoals met ‘brandweerman of dokter’. Later tijdens hun loopbaan, voelen veel verkopers…

De maatschappelijke zetel is het officiële adres van je onderneming. In een eenmanszaak is dat automatisch je woonadres, in een vennootschap heb je meerdere opties. Maar aan je keuze hangen wel een aantal juridische gevolgen vast. In deze blogpost zetten we ze op een rij.

Prospectie is de levenslijn van een succesvolle professionele verkoper … maar veel verkopers kijken neer op de basisgedragingen die een consistente manier van prospecteren ondersteunen. Hier zijn de vijf noodzakelijke gedragingen die verkopers nodig hebben om succesvol te worden in de prospectie. 1. Heb een kookboek. Prospectie op zich is meestal het laatste dat we…

In dit internet tijdperk kunnen we niet meer zonder digitale prospectie. Soms wordt aan ons gevraagd wat het absolute minimum zou moeten zijn in termen van digitale prospectie-vaardigheden voor een individuele verkoper. Hieronder, onze lijst van vijf actiepunten waarvan we geloven dat elke verkoper, die in eender welke branche actief is, zou moeten kunnen doen…

Een beveiligingsfirma die Surelock Homes heet of een wijnzaak met de naam Planet of the Grapes, ze bestaan echt. Je bedrijf is zowat je eigen kind, logisch dus dat je niet over een nacht ijs gaat bij de keuze van de naam. Met welke dingen je best rekening houdt? Dat lees je hier.