De maatschappelijke zetel is het officiële adres van je onderneming. In een eenmanszaak is dat automatisch je woonadres, in een vennootschap heb je meerdere opties. Maar aan je keuze hangen wel een aantal juridische gevolgen vast. In deze blogpost zetten we ze op een rij.

Prospectie is de levenslijn van een succesvolle professionele verkoper … maar veel verkopers kijken neer op de basisgedragingen die een consistente manier van prospecteren ondersteunen. Hier zijn de vijf noodzakelijke gedragingen die verkopers nodig hebben om succesvol te worden in de prospectie. 1. Heb een kookboek. Prospectie op zich is meestal het laatste dat we…

In dit internet tijdperk kunnen we niet meer zonder digitale prospectie. Soms wordt aan ons gevraagd wat het absolute minimum zou moeten zijn in termen van digitale prospectie-vaardigheden voor een individuele verkoper. Hieronder, onze lijst van vijf actiepunten waarvan we geloven dat elke verkoper, die in eender welke branche actief is, zou moeten kunnen doen…

Een beveiligingsfirma die Surelock Homes heet of een wijnzaak met de naam Planet of the Grapes, ze bestaan echt. Je bedrijf is zowat je eigen kind, logisch dus dat je niet over een nacht ijs gaat bij de keuze van de naam. Met welke dingen je best rekening houdt? Dat lees je hier.

Op 25 mei 2018 treedt de GDPR, de nieuwe Europese privacywetgeving, officieel in werking. Over de GDPR is al heel wat inkt gevloeid, maar blijft ook onduidelijkheid bestaan. Want wat houdt ze nu concreet in? En welke verplichtingen komen daarbij kijken? Hier vatten we de essentie voor uw onderneming samen in 6 heldere vragen en…

Voor millenials staat btw voor ‘by the way’, maar voor ondernemers is de belasting op de toegevoegde waarde geen futiliteit. De btw-bedragen die je als zelfstandige op je aankopen kan recupereren, kunnen namelijk al snel oplopen. Reden te meer dus om zeker rekening te houden met de voorwaarden voor btw-aftrek. Wat die voorwaarden precies zijn?…

Peter hoorde eindelijk dat hij de grote deal was kwijtgeraakt. Hij was in de war en dacht dat zijn demo goed was verlopen. Er was een maand verstreken sinds hem was verteld door de prospect dat hij “zijn software goed had gepresenteerd!” Wat is er mis gelopen? Sommige van de meeste (professionele) verkopers weten niet…